Almaty leveles utcáin: Kazahsztánban vagyunk?

A Kazahsztán új fővárosa, az Astana gyors áttekintése után megjelentünk Almaty gyönyörű, korábbi finanszírozásában. Úgy döntöttünk, hogy a vonatot Astana -tól Almaty -ba szállítjuk. A transz-mongol és a transz-szibériai vonatok puszta szépsége után ez a vonat nem hasonlított össze. Amikor reggel 4: 30 -kor megjelentünk a vasútállomáson, nehezen tudtunk kapcsolatba lépni a taxisofőrökkel, ahol el akarunk menni, valamint pontosan, hogy mennyit akarunk fizetni. Szerencsére a vonatból származó kabin-társunk, Ary, utat ajánlott nekünk jó barátjával a hostelünkhöz. Érkezéskor kimerültünk, tehát gyorsan szunyókáltunk, mielőtt elindultunk a városba.

Jó barátunk Ary a vonatból
A legelső dolog, amit úgy döntöttünk, hogy a Lonely Planet sétáló túráját a városba vesszük, csak azért, hogy a fő utcákkal és a helyszínekkel irányuljunk. A rosszul megjelölt utcák kombinációja, valamint a cirill (az orosz ábécé) ellenőrzésére szolgáló alapvető képességünk miatt elmulasztottuk a „turné” nagy részét, és alapvetően csak céltalanul sétáltunk a város körül.

A céltalanul járás nem szegény Almaty kedves utcáin
Amikor Kazahsztánba érkeztek, a sivatagi és a falusi élet földjét ábrázoltuk, amelyet a Borat ál-kazah, a 2006-os filmben ábrázolt. Kazahsztánnak hatalmas üressége van, amelyet csak a kis falvak szakítanak meg, bár Almaty igaz, nemzetközi, 21. századi metropolisz. Széles leveles utcáival, nagy árnyékolt parkokkal, szabadtéri kávézókkal, sheesha bárokkal, éjszakai klubokkal, világszínvonalú éttermekkel, gyógyfürdőkkel és magasodó műemlékekkel, ez valahol élhetünk.

Szabadtéri kávézók hideg sörrel, mit akarsz még? (Dariece ideges, hogy a sörje kisebb, és szalmát kaptak)
Noha a gyalogos túra eleinte kissé zavaros volt, maga a város rendkívül egyszerűen navigálható. Lassan felfelé lejtődik dél felé, a kiváló Tien Shan -hegység ülése felé, amely szinte bárhonnan a város fölé tornyosul. Ez azt jelenti, hogy ha Almaty -ban felfelé sétálsz, megérted, hogy délre megy.

Ezt felhasználtuk, hogy orientáljuk magunkat, amikor sétáltunk, és meglátogattuk az Almaty számos webhelyét. Sétáltunk a Panfilov Parkba, amelyet a „Panty-Flag Park” -nak neveztünk a memória javára (remélhetőleg a háború veteránjait, amelyeket a park neveztek el, ezzel rendben vannak). A nadrágos-fluff parkban áll a lenyűgöző Zenkov-székesegyház. Közvetlenül időben bementünk a katedrálisba, hogy néhány kórus énekeljünk, valamint elkötelezett imát.

Zenkov -székesegyház a Panfilov Parkban
Hasonlóképpen megnéztük a központi mecset, valamint a regionális piacot, amelyet „környezetbarát bazárnak” tekintünk. Nem volt Isztambul Grand Bazar, azonban nagyon sok nagyszerű dolog volt eladásra. A ló és a bárányhús szakasz mind morbid, mind érdekes volt. A friss gyümölcsállványok olyan színesek voltak, mint a kínálatuk, míg a tiszta, nyers mézmintavételek megkövetelték, hogy vásároljunk egy edényt a fehér, krémes, csodálatos keverékből. Hasonlóképpen vásároltunk Dariece -t néhány új nadrágot a piacon, és élveztük a lakást a helyiekkel, mint a régi idők … még mindig megvan!

Gyümölcsös eladó a környezetbarát bazárnál
Almatyban tartózkodva szintén meglátogattuk az Arasan Baths -ot, amelyben kijelentettük, hogy a legfinomabb orvosi gyógyfürdő Közép -Ázsia egész területén. Valóban jól voltak! A tiszta tereket az orosz banyákkal, a török ​​sammamokkal, valamint a felszíni szaunákkal egy épületgé fejlődött … ez egy pihentető élmény volt. A fürdőben, miközben meztelenül és kínosan sétáltam, elégedett voltam Rassul-nal, egy oroszul beszélő kazah-val, aki évek óta Almatyban lakott. Rassul felajánlotta, hogy vigyen nekem teát, és ettől kezdve ő volt az új kazah barátom.

(Sajnálom, nincsenek fényképek rólunk meztelenül a gyógyfürdőben)

A Day -vel való megfelelés Rassul, valamint a felesége, Zhanna, valamint egy gyönyörű üzbég étterembe vitt minket, amely a szokásos mindennapi költségvetésünkből származik. Egy ízletes ebédre, valamint utána kezeltek minket, és meghívtak minket, mint Ozero Bolshoe Almatinskoe (Big Almaty -tó), a napi megfelelés. Szívesen elfogadtuk, és izgatottan sétáltunk, hogy ilyen kedves barátokat szereztünk.

Ebéd új Kazah barátainkkal, Rassul és Zhanna -val
Másnap 11:00 órakor Rassul és Zhanna választott minket a kedves Volkswagen SUV -ban, valamint a hatalmas Almaty -tó felé indultunk. A napot fényképezni töltöttük, és új jó barátainkkal beszélgetünk az üzemanyagköltségektől a Boratig. Megkérdeztük, hogy mit hisznek Boratról, és kijelentették, hogy a kazah kormány nyilatkozatot tett a nyilvánosság számára, ragaszkodva ahhoz, hogy ne sértsék meg a th -tE film. Úgy szánták, hogy vicc, valamint Rassul, valamint Zhanna egyetértett, bár még nem látták a filmet. Lehet, hogy ha visszatérünk Almaty -ba, személyes vetítést fogunk nyújtani nekik a MacBook -on.

Az Egyesült Államok Rassul és Zhanna -val a hatalmas Almaty -tónál
Miután néhány napot töltöttek az utazás elején az időjárási állapot miatt, rendkívül örültünk annak, hogy a nap sütött mind a 6 napra, amelyet Almatyban töltöttünk. Minden percet töltöttünk, amelyben kívül lehet, beleértve az egyik preferált napot a városban, amikor meglátogattuk a Chimbulakot és a Medeu -t. Ezek az Almaty hegyi játszótéri, valamint a síközpont, mindössze 30 perc alatt. Annyira elindítottuk a nyilvános buszt, mint a felvonók, ahol ugyanúgy utaztunk, mint Medeu, élvezve a látványos hegyi tájat a gondola ablakaiból, az összes módszert a Chimbulak csúcsáig.

A kilátások Gondala -tól
A gondola tetején volt a Chimbulak síközpont alapja, összesen éttermekkel, valamint rudakkal, amelyek teraszokkal rendelkeznek, amelyek a szárnyaló hófödte csúcsokon álltak fel. Nem voltunk hangulatban egy étteremben, itt voltunk itt a túrázáshoz. A legendás 8 napos mongol trekking kalandunk, valamint a nepáli túránk után elkaptuk a trekking hibát! Körülbelül egy órán át a hegyre emelkedtünk, és felfedeztünk egy szép területet egy piknikre. Mivel a folyó zajja az alattunk ordított, kivágtuk a kolbászunkat, a sajtot és a kekszet, és tökéletes ebédet élveztünk a tökéletes helyen. Erről szól!

Kedves piknikterületünk az alábbi folyóval
7 nap után Almatyban rájöttünk, hogy itt az ideje továbblépni. Nem azóta, hogy volt egy vonatunk, hogy elkapjuk, vagy mivel nem volt több időnk a vízumunkon, nem, ezúttal csak készen álltunk. Almaty bármiféle utazási tüneteket kezelt, mint amilyeneket szeretnénk egy nap visszatérni. Ez volt a tökéletes hely a kikapcsolódáshoz és a rendezéshez, miután az utazás kezdetén ilyen gyakran mozogtak. Most egy új országba, Kirgizisztánba indulunk, amelyet általában a legjobb „Stan” a hátizsákos turisták számára.

Busszal indultunk Almaty -ból Bishkekbe szeptember 4 -én.

Ha bármilyen típusú aggodalma van a „Stans”, Almaty vagy a transz-szibériai vonatokkal kapcsolatban, hagyjon megjegyzést az alábbiakban!

Mint ez a bejegyzés? Tűzd ki!

Jogi nyilatkozat: Az úton lévő kecskék Amazon partner, valamint néhány más kiskereskedő leányvállalata. Ez azt jelenti, hogy jutalékokat teszünk, ha a blogunk linkjeire kattint, és megvásároljuk az e kiskereskedőktől.